בנוסף לשביתת הפקחים והעבודה בבית הספר להדרכות ברכבת ישראל, מכה נוספת נפלה על שר התחבורה ישראל כץ: הבוקר הוא התעורר לקולות השכמת המחאה שקיימו מחוץ לביתו פעילי מטה המאבקת בהפרטת הרכבת.

הבוקר (א') בשעה 5:00 בבוקר הגיעו פעילים ממטה המאבק בהפרטת הרכבת לביתו של שר התחבורה ישראל כץ במושב בית אחים. הפעילים, מצוידים במגפונים ומשרוקיות, קראו סיסמאות בגנות ההפרטה; "ההפרטה היא אסון", "העם דורש רכבת ציבורית" ושרקו במשרוקיות. לאחר עשרים דקות פונו הפעילים ע"י מאבטחי השר.

זוהי פעילות הגרילה השנייה של מטה המאבק בהפרטת הרכבת. ביום חמישי האחרון התפרצו פעילים לתוך ישיבת הדירקטוריון שעסקה בהפרטת הרכבת והשליכו דולרים על יו"ר הדירקטוריון אורי יוגב.

"הגענו להעיר את כבוד השר מחלום ההפרטה" אמר יוחאי סביר ממטה המאבק "החלום של כץ הוא הסיוט של כולנו. הפרטה הובילה בכל מקום בעולם לעלייה בתאונות ובעיות בטיחות, ייקור המחירים ופגיעה בנוסעים."
"כץ צריך לדעת שההפרטה הזו לא תעבור בלי מאבק. מול המזימה של יוגב ושלו להעברת נכסי ציבור בשווי עשרות מיליארדי שקלים לידי מקורבים ובעלי הון עומדים לא רק העובדים – אלא גם אזרחים, פעילי מחאה, תנועות נוער וסטודנטים." אמר דניאל צרפתי, סטודנט מאוניברסיטת תל-אביב "אנחנו ממשיכים את המאבק שהתחלנו בקיץ. ההפרטה ריסקה כבר את ההוסטלים לניצולי השואה ואת שירות הבריאות לתלמיד. אם לא נעצור אותה השלב הבא יהיה מערכת החינוך והבריאות."
במקביל המשיכו במטה המאבק ליידע את ציבור הנוסעים על אפשרויות הנסיעה החדשות עקב שביתת הפקחים. "בכל תחנה ניתן לרכוש בקופה או במכונות האוטומטית כרטיסי מעבר. נוסע יכול לרכוש שני כרטיסים כאלה בחמישה שקלים, להשתמש באחד כדי לעלות לרכבת, ובשני כדי לצאת מהתחנה" אמרו במטה "יחד עם העלייה במחירי החשמל זו בשורה משמחת לכל האזרחים."

כתיבת תגובה